Maandag 30 maart

30-03-2020

Heey hoi, een hele goedemorgen! Gisteravond, dus het moment waarop ik deze blog aan het schrijven ben, kwam ik er ineens achter dat ik nog niets had klaargezet. Dus toen heb ik toch maar even snel iets in elkaar gezet voor jullie. Excuus alvast als de kwaliteit iets lager is dan dat jullie gewend zijn...

2-4 jaar

Hoi hoi, helaas gaat het vandaag een paar keer regenen, daarom vandaag allemaal activiteiten die je binnen kan doen.

  • Propjes papier plakken. Wanneer je van papier kleine bolletjes maakt en deze opplakt kan je super mooie kunstwerken maken. Het vormen van de kleine propjes is ook nog eens een goede oefening voor de fijne motoriek.
  • Tekenen met scheerschuim, let wel even op dat je peuter niet denkt dat het slagroom is!
  • En als laatste, hier een leuke link naar een peuterdans waarin je peuter online dansles krijgt!

4-6 jaar

Speciaal voor jullie weer een paar gave activiteiten, kijk maar snel mee!

  • Verven zonder kwasten, oh nee, alle kwasten zijn kwijt... Waar kan je dan nu mee verven? Denk aan een vork, een rietje, knikkers, de onderkant van een beker. Verzin iets leuks en laat de kleuter zelf ook meedenken.
  • Ook voor de kleuters heb ik een leuke online dansles gevonden. Klik hier en je gaat naar de video op Youtube.
  • Speel blaasvoetbal, wanneer je met z'n tweeën bent kun je doeltjes maken waar je de pingpongbal in moet zien te blazen, ben je alleen? Dan is het handig om een parcours te maken waar de bal doorheen moet rollen.

6-8 jaar

Ook voor jullie heb ik mijn best gedaan, hierbij een paar leuke activiteiten om je dag te vullen!

  • Maak zelf klei, bekijk hier hoe je het moet doen. Als het lukt kan je het zelf proberen, anders kan je even hulp vragen aan je ouders.
  • Hoe tof is dit; maak je eigen tijdcapsule! Dit idee zag ik langskomen op mizflurry.nl en moest ik even met jullie delen. Via deze link kom je op haar website uit en kan je de bestanden en de uitleg hierover vinden. 
  • Misschien doen jullie op school vaak leuke energizers, of bewegingsspelletjes tussendoor. Deze kan je natuurlijk ook thuis doen tussen je schoolwerk door. Klink even hier en ga aan de slag!

8-12 jaar

Natuurlijk zijn er ook nog leuke ideeën voor jullie om je maandag te vullen, lees even verder en je kan weer aan de slag!

  • Weet je nog dat we een poos geleden vriendschapsarmbandjes gingen maken? Probeer deze eens, hierbij vorm je uiteindelijk allemaal hartjes! 
  • Blijf in beweging met bijvoorbeeld deze video, wel weer in het Engels, maar je kan de poppetjes volgen in hun bewegingen.
  • Maak een photobooth met allemaal leuke accessoires. Teken ze, knip ze uit, plak ze op een stokje en kom maar op met die selfies. Wie van de vriendengroep maakt de leukste?
© 2021 Monica Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin